אות כ"א
"רשעים משנה שברון שברם.
וצדיקים ירשו משנה."
רשעים מפסידים כפול וצדיקים מרוויחים כפול.
"כא)
ובא וראה, אשר לרשעים, משנה שברון שברם, כי אוחזין החבל בב' ראשים,"
רשעים וצדיקים אפשר להגיד בסוגי בני אדם ואפשר להגיד באדם אחד שפעם הוא רשע ופעם
הוא צדיק."כי העולם הזה נברא עם חסרון וריקות מכל שפע הטוב, וכדי לקנות
קנינים צריכים אל התנועה. וידוע שריבוי
22
התנועה
מדאיב את האדם, להיותה המשכה בלתי ישרה ממהותו יתברך."
קודם כל מי שנמצא במצב שנקרא העולם הזה, הרצון לקבל, הוא נקרא "רשע".
והוא עדין נמצא עם החיסרון והריקנות מכל שפע הטוב. לא שהמצב, הרצון לקבל, שנמצא
במדרגה כמו שהוא נראה לעינינו בעולם הזה, הוא הנקרא העולם הזה, "העולם
הזה" הוא רצון לקבל על מנת לקבל כבר בהרגשת החיסרון ברוחניות, ריק
בינתיים מכל שפע וטוב.
"וכדי
לקנות קנינים צריכים אל התנועה. וידוע שריבוי התנועה מדאיב את האדם, להיותה המשכה
בלתי ישרה" בגלל שלא נמצאת בשורשו " ממהותו יתברך. אמנם
להשאר ריקן מהקנינים והטוב גם זה אי אפשר, שזה גם כן מנוגד לשורש," אנחנו לא יכולים לפי הטבע שלנו לא להשתוקק
לטוב ולקניינים, את הרצון לקבל חייבים למלא."שהרי השורש (שלנו) מלא
מכל טוב. ועל כן בוחרים בסבל ריבוי התנועה." בכל מקרה משני המצבים אנחנו
בוחרים בתנועה, אנחנו חייבים למלא את עצמנו אפילו על ידי ריבוי תנועה. סבל ריקנות
וסבל ריבוי תנועה, הסבל מריבוי תנועה בכל זאת הוא עדיף. עדיף קניין מסבל מתנועה.
אתה לא יכול להשוות קניין לתנועה. וקניין זה טוב ותנועה זה רע. אז מדברים על סבל
מריקנות וסבל מתנועה. יש לפני שתי אפשרויות ממה לסבול, אז אני מעדיף לסבול מתנועה.
ריקנות מקיניינים יש לי כרגע, ואם אני הולך לקיניינים אני בינתיים נכנס לסבל אחר,
לתנועה, ואני מעדיף בכל זאת את זה. תנועה זה חיפוש חיסרון, בירור ותיקון,
כל הדברים האלה לא נמצאים בשורש וכל הדברים האלה הם ביגיעה וזה בעצמו מביא לאדם
יסורים.
"בכדי
להשיג מילוא הקנינים, אמנם כיון שכל קנינם ורכושם הם אך לעצמם, והיש לו מנה רוצה
מאתים,"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה