אות ג'
"איך אפשר להבין שהנשמה היא חלק מאלקיות"
"ובזה
נבוא להבין מה שכתבו המקובלים במהות הנשמה, וזה לשונם, אשר הנשמה, היא חלק אלוהי
ממעל ממש ואין בה שום שינוי כלל מן ה"כל", אלא במה שהנשמה היא חלק ולא "כל"
: ודומה לאבן הנחצבת מן ההר, שמהות ההר ומהות האבן שוות, ואין שום הבחן מן האבן אל
ההר, רק בזה, שהאבן היא רק חלק מן ההר, וההר הוא בחינת ה"כל". עד כאן
תמצית דבריהם ז"ל. ולכאורה הם דברים מתמיהים בתכלית, וביותר קשה להבין, איך
יתכן לדרוש בחינת הבדל וחלק מן האלוקיות, עד לדמות, לאבן הנחצבת מההר, דבשלמא אבן,
היא נחצבת מההר, ע"י גרזן ומקבת, אבל באלוקיות, כביכול, איך ובמה, יתפרדו זה
מזה."
קודם כל
נשמה זה כלי, בורא ונברא, איך זה יכול להיות שהיא חלק מהבורא? על ידי מה אפשר
להבדיל? אז מה ההבדל בין מצב שהיא נבדלת ומצב שהיא לא נבדלת? מה בכלל כל הדברים
האלה ברוחניות? מה הנשמה עצמה? בינתיים רק שאלות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה