אות ל"א
ד' הבחינות שברצון, ה"ס ד' אותיות הוי"ה,
ד' הבחינות שברצון, ה"ס ד' אותיות הוי"ה,
שהן כח"ב תו"מ.
לא) וז"ס ד' אותיות, דשם בן ארבע, של יוד,
ה"ס א"ס, כלומר, כח הפועל הכלול במחשבת הבריאה; "כדי להנות לבריותיו", שה"ס
כלי הכתר. ויו"ד, ה"ס חכמה, דהיינו הבחי' הא', שהיא בחינת הכח שבפועל,
הכלול תיכף באור ההתפשטות של הא"ס. וה"א ראשונה, ה"ס בינה, דהיינו
בחי' ב', שהיא בחי' יציאת הכח אל בחי' פועל, דהיינו האור שנתעבה מן החכמה
כנ"ל. ואו, ה"ס זעיר אנפין, או חג"ת נה"י, דהיינו, התפשטות
אור דחסדים שיצא ע"י הבינה כנ"ל, שהיא בחי' ג', בחי' כח לגילוי הפעולה
כנ"ל, ה"א תתאה שבהויה, ה"ס מלכות, דהיינו הבחינה הד' בחינת גילוי
הפעולה בשלימות כלי הקבלה, שהתגבר להמשיך תוספת
שפע יתר מכשיעור התפשטותו מבינה, ובזה נקבעה צורת הרצון לקבל, על היכנו,
והאור מתלבש בכלי שלו, שהוא הרצון לקבל, הנגמר
רק בהבחינה הרביעית הזו, ולא קודם הימנה. בזה תבין בפשטות, שאין לך אור
בעולמות עליונים ותחתונים, שלא יהיה מסודר תחת סדר שם בן ארבע, שה"ס ד' בחי'
הנ"ל, כי בלא זה לא נקבע הרצון לקבל,
שצריך להיות בכל אור. כי הרצון הזה הוא
המקום והמדה של האור ההוא כנ"ל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה