אבן נחצבת מֵהר

דפים

  • דף הבית
  • תוכן עניינים
  • כתב מקור
  • אודות

תוכן עניינים

תוכן עניינים

פרק א'
הסתכלות פנימית, חלק א'
"דע כי טרם.."
אות א'
אות ב'
אות ג'
אות ד'
אות ה'
אות ו'
אות ז'
אות ח'
אות ט'

פרק ב'
אות י'
אות י"א
אות י"ב
אות י"ג
אות י"ד

פרק ג'
אות ט"ו

פרק ד'
אות ט"ז
אות י"ז
אות י"ח
אות י"ט
אות כ'
אות כ"א

פרק ה'
אות כ"ב
אות כ"ג

פרק ו'
אות כ"ד
אות כ"ה
אות כ"ו
אות כ"ז

פרק ז'
אות כ"ח

פרק ח'
אות כ"ט
אות ל'
אות ל"א
אות ל"ב

פרק ט'
אות ל"ג
אות ל"ד

פרק י'
אות ל"ה
אות ל"ו



סדרת השיעורים
תלמוד עשר הספירות חלק א', הסתכלות פנימית

כתב מקור
תלמוד עשר הספירות חלק א', הסתכלות פנימית


שלח באימיילBlogThis!‏שיתוף ב-Xשתף אל פייסבוק‏שתף ל-Pinterest

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דף הבית
הירשם ל- רשומות (Atom)

Translate

חפש בבלוג זה

1

**
"אור פשוט הוא אור הכולל בתוכו את הכלי
עד בלי להבחין בין האור לכלי."
(אות ב')

2

**
"אור עליון פשוט ממלא את כל המציאות" 
(פרק א')

3

** 
"המילה "אור"
היא מושאלת מן אור השמש, 
או אור מורגש של נחת רוח" 
(הסתכלות פנימית, חלק א')

4

**
כמו שהוא פשוט, 
כך האורות הנמשכים הימנו,
פשוטים ומיוחדים בלי שום ריבוי צורות"
(אות ח')

5

**
"כל השמות והכינויים,
וכל העולמות העליונים והתחתונים,
הכל אור פשוט אחד,
יחיד ומיוחד."
(אות ח')

6

**
"איזו מציאות ישנה כאן,
אשר אור עליון צריך למלאותה.
והעניין הוא, כי כל העולמות וכל הנשמות
שישנם והעתידים להיבראות 
עם כל מקריהם עד לתכלית תיקונם,
הנה הם כולם כבר כלולים באין-סוף"
(אות י')



7

**
"כל אוצר המילות שלנו 
הוא לקוח מהרגשי החושים המדומים" 
ש(הסתכלות פנימית, חלק א')

8

** 
"החכמים מצאו להם 
שפה מוכנה בלי טורח,
שיוכלו למסור על ידיה איש לרעהו 
את השגתם,
בעל פה ובכתב מדור לדור" 
(הסתכלות פנימית, חלק א')

9

**
"מתנת חינם, שהשכר 
אין לו שום השתוות עם העבודה"
(אות ז')

10

**
"כל מילה היא
שם של איזה ענף ביחס שורשו"
(הסתכלות פנימית, חלק א')

11

** 
המושג  "אחד" 
מורה שהוא בהשוואה אחת." 
(אות א')

12

**  
"כשהוא מתייחד לפעול בכוח אחד, 
נקרא "מיוחד"." 
(אות א')

13


 **  
"וכשהוא מתחלק לפעול פעולתו,
דהיינו שפעולותיו משונות זו מזו, 
ונראה כפועל טוב ופועל רע, 
אז נקרא "יחיד"." 
(אות א')

14

** 
"הקלקולים והחושך 
המה באים ביחד 
עם האור והעונג מאותו מקור" 
(אות ט')

15

**
"בושת הפנים נמצא לכל מקבל מתנת חינם"
(אות ז')

16

**
"בשפת הקבלה, בשפת הענפים,
מדברים בשמות הענפים 
ומתכוונים לשורשים."
(הרב מיכאל לייטמן, על הסתכלות פנימית, חלק א')

17

** 
"מושג הפועל, הוא בהפרש מן מושג הפעולה, שהפועל ופעולתו בהכרח 
ב' מושגים נבדלים זה מזה" 
(אות א')

18

**
"במחשבה אחת, 
נאצלה ונבראה כל המציאות." 
(אות ח')

19

** 
"המחשבה והאור הם ענין אחד." 
(אות כ"ו)

20

**
"האור הנמשך,
והמחשבה, והפעולה, והפועל,
וכל מה שהלב יכול לחשוב ולהרהר,
המה אצלו דבר אחד ממש."
(אות ח')

21

**
"דרך משל, כשעוסק בבנין ביתו, אנו מבינים, שמחשבה ראשונה שחשב בעסק זה, הוא שחשב צורת בית לשבת בו" 
(אות י')

22

**
"מהות הגשמית נחלקת ונבדלת,
על ידי כוח התנועה וריחוק המקום,
והמהות הרוחנית נחלקת ונבדלת,
על ידי שינוי צורה,
ולפי השיעור שבהשתנות הצורה זה מזה"
(אות ט"ו)

23

** 
"הצורות המשונות וההפוכות, 
כל זה כלול כאחד באורו הפשוט,
בלי שום היכר והבדל ביניהם כלל" 
(אות א')

24

**
"לכל פעולותיו המשונות, 
יש להן תוצאה יחידה, להיטיב." 
(אות א')

25

**
"על החושך, שהוא כולל כל המוחשות והמושכלות הבלתי נעימים, 
עליהם נאמר, ובורא חושך,
כי המציא אותם יש מאין ממש." 
(אות י"ח)

22

**
"אותם שעוד לא נפקחו עיניהם במראות השמים, ועדיין אין להם אותה הבקיאות של יחסי ענפי העולם הזה אל שורשיהם בעולמות העליונים, המה נמצאים כאן כעיוורים מגששים קיר, כי לא יבינו אף מילה אחת כמשמעה האמיתי." 
(הסתכלות פנימית, חלק א')

23

**
"החושך, הוא תולדה מהאור עצמו" 
(אות כ"ה)

24

**
"עניינים רוחניים, 
המופשטים מזמן, מקום ותנועה" 
(הסתכלות פנימית, חלק א')

25

** 
"אין אור בלי כלי" 
(אות י"ד)

26

**
"אם דבר רוחני אחד, קונה בעצמו שתי צורות, כבר אינו אחד, אלא שניים" 
(אות ד')

27

**
"כמו ששתי שערות אינן יונקות מנקב אחד, 
כן אין לנו ב' ענפים שיתיחסו אל שורש אחד." 
(הסתכלות פנימית, חלק א')

28

**
"האור תלוי ברצון, 
והרצון הוא המקום של האור." 
(אות י"ד)

29

**
"הרצון של קבלת השפע,
הוא המקום של השפע,
והשפע נמדד במידת הרצון."

(אות י"א)

30

**
"מדת מקום הקבלה, של הלחם, תלויה בשיעור הרצון והחשק של האכילה" 
(אות י"א)

31

**
"אצלו היודע והידוע והמדע אחד הם" 
(אות א')

32

**
"מה שהתחתון נותן לעליון 
זה כינוי, זה שם, 
כך הוא משיג את העליון." 
(הרב מיכאל לייטמן, אות ה') 

אתר קבלה לעם


בלוג קבלה, מדע ומשמעות החיים


ארכיון הבלוג

  • ▼  2014 (38)
    • ▼  יוני (38)
      • הסתכלות פנימית חלק א', תע"ס
      • פרק א' - "דע כי טרם שנאצלו.."
      • אות א'
      • אות ב'
      • אות ג'
      • אות ד'
      • אות ה'
      • אות ו'
      • אות ז'
      • אות ח'
      • אות ט'
      • פרק ב' - אות י'
      • אות י"א
      • אות י"ב
      • אות י"ג
      • אות י"ד
      • פרק ג' - אות ט"ו
      • פרק ד' - אות ט"ז
      • אות י"ז
      • אות י"ח
      • אות י"ט
      • אות כ'
      • אות כ"א
      • פרק ה' - אות כ"ב
      • אות כ"ג
      • פרק ו' - אות כ"ד
      • אות כ"ה
      • אות כ"ו
      • פרק ז' - אות כ"ז
      • אות כ"ח
      • פרק ח' - אות כ"ט
      • אות ל'
      • אות ל"א
      • אות ל"ב
      • פרק ט' - אות ל"ג
      • אות ל"ד
      • פרק י' - אות ל"ה
      • אות ל"ו
**
"לעשיר אחד שקורא לאדם מן השוק, ומאכילו ומשקהו ומעניק לו מכסף וזהב בכל יום ויום, וכל יום מרובה משל חברו, ותבחין שהאדם הזה טועם במתנותיו העצומים של העשיר, ב' טעמים, משונים זה מזה, בבת אחת. כי מצד אחד טועם תענוג גדול לאין קץ מכח ריבוי מתנותיו, ומהצד השני קשה לו לסבול ריבוי ההטבה, ומתבייש בעת קבלתו, שהדבר מביא לו אי סבלנות, מחמת ריבוי המתנות שמרבה עליו בכל פעם." וזה ודאי שהתענוג שיש לו מן המתנות, נמשך לו ישר מן העשיר הנותן, אמנם קושי הסבלנות, שהוא טועם במתנות, אינו נמשך לו מן העשיר הנותן, אלא מתוך מהותו עצמו של המקבל, שמתעוררת בו בושה, מחמת הקבלה, ומתנת החנם, ובאמת שגם זה מסבב לו העשיר כמובן, אבל באפן בלתי ישר." (אות י"ט)

עיצוב פשוט. התמונות בעיצוב צולמו על ידי bopshops. מופעל על ידי Blogger.